2011. május 14., szombat

SZŰZÉRMÉK LEVENDULAKRÉMMEL & GLASSZÍROZOTT ZÖLDSÉGEKKEL



A sertésszűzből ujjnyi vastag érméket vágok, nagy szemű sóval enyhén sózom, és durvára tört fekete borsban hempergetem. Serpenyőben vajat melegítek, amint olvad, már teszem bele az érméket. Pár percen belül kérget kap és ha nem vigyázunk a vaj barnára ég. Mielőtt ez bekövetkezne, megfordítom a húsokat és alaplével felöntöm. Innentől pár percig párolom és elzárom a serpenyő alatt a gázt.

A a sárga répát és a zöld babot vajon kezdem pirítani-párolni. Egy gondolatnyi barna cukor is kerül a serpenyőbe. Mikor puhulni kezdenek, megy hozzá a borsó és épp egy kevés alaplé, a végén a brokkoli, só és kakukkfű ág.

A levendulakrém rém egyszerű: zsíros, kiváló minőségű tejszínt beforralok, amibe levendulavirágot morzsolok  és sózom. A virág arányát nehéz eltalálni. Ha túlzásba visszük, ehetetlen "nagymama-szekrénye mártás" lesz belőle.
Akkor az igazi, ha a krém íze édes és csak az illatán jön át a levendula...


A zöldségekből koszorút képzek körbe a tányéron, középre öntöm a levendulakrémet és arra helyezem a szűzérméket. Egy szál levendulavirággal díszítem.





6 megjegyzés:

J. írta...

Örül az ember lelke, ha ilyen szép, színekkel teli ételeket lát :)

J. írta...

A "Gamberi"-hez nem tudok megjegyzést írni... nekem nagy kedvencem, imádom.
Ezeket a finomságokat, amiket készítesz hol lehetne megkóstolni?

pupa írta...

Szia J !

Nagyon örülök érdeklődésednek.
Sajna az a helyzet itt keleten, hogy mentális okokból következőleg rendkívül nehéz ilyen étkeket étlapra vinni...

pupa írta...

Még most ismerkedem a blog szerkesztésével.
Szerintem most már a gamberishez is lehet megjegyzést küldeni.

J. írta...

Tényleg lehet :)

És a "szűzérmék levendulakrémmel és glasszírozott zöldségekkel" étlapon van? Nagyon finom lehet.

pupa írta...

Köszönöm érdeklődésed, különösen jól esik mert ezt az ételt saját kútfőmből kreáltam.
Már nem vagyok abban az étteremben ahol többek közt ezt az ételt tettem étlapra.
Egyébkén nagy sikere volt, még úgy is, hogy sokan kipróbálás nélkül lemondtak a levendula krémről és helyette fokhagyma mártással fogyasztották...
(ilyenkor egy kis csészében azért is kiküldtem a levendulásat is és érdekes módon, többnyire kinyalva jött vissza :-) )