2011. május 20., péntek

FRISS A FEJES SALÁTA !


A piacot ellepték a saláták, a halvány zöldtől, a püspökliláig, a sallangos levelűtől a cakkosig... Kereskedő, kereskedő hátán kínálja a tisztábbnál is tisztább leveleseket. Gyanús! Kerestem inkább egy rusztikusabb és földesebb borító levelűt, valamint csak egyfajtát árusító kofát. Megtapogattam, alaposan szem ügyre vettem az árút , reméltem  már nem a "salátagyárból" való...
Már csak azt kellett eldönteni mit adjak mellé. Húst, csirke szárnyat! 
A fejes salátát folyóvíz alá tettem, leveleit szétnyitottam és alaposan átöblítettem, konyharuhába bugyoláltam, majd fejre állítottam és és a napra tettem. 
 csak a durva szemek kerüljenek a húsra, különben
az apró borspor "összepiszkolja" a felületet.
,
A száradás fél órájában megperzseltem a szárnyakat, öblítettem és csont-szárazra töröltem. Beakasztottam a "dobverőjüket" és a tepsibe raktam őket. Nagyszemü sót és durvára "mozsárolt" borsot nyomkodtam a száraz bőr felületre, alá kevés olajat locsoltam, fóliával fedtem és betoltam a 150 fokra melegített sütőbe.

Ezalatt a saláta száraz lett, de mielőtt meg punnyadt volna beraktam a hűtőbe.
Az öntet: fokhagyma, friss tárkony levél, só, málnás balzsam ecet és extra szűz olíva olaj. Mindezt botmixiztem.
A csirkét közben kifedtem, szárított kakukkfűvel hintettem és friss kakukkfű ággal borítottam, mielőtt pecsenye levével meglocsolgattam volna.
Vigyázzunk! Ha hamar adjuk hozzá
a kakukkfűvet, feketére éghet a bőrön


Mire pirosra sültek a szárnyak, a hideg salátából kivágtam a torzsáját, óvatosan, -hogy szét ne essen- a tányérra helyeztem és meglocsoltam a dresszinggel, és apró borssal hintettem.
Ráhelyeztem a szárnyakat és friss kakukkfű ággal díszítettem.
A saláta friss, hideg, roppanós, de az olíva olaj miatt mégis lággyá és zamatossá vált. Jó volt hozzá majszolni a forró puha húsú, pirult bőrű szárnyakat.

4 megjegyzés:

J. írta...

Errefelé is hasonló a helyzet: szebbnél szebb és színesebb zöldségeket és gyümölcsöket lehet kapni. Csak az a baj, hogy az alma nem almaízű, a saláta nem salátaízű, a petrezselyemnek semmi köze a petrezselyemhez, a paradicsomról és az uborkáról jobb, ha nem is beszélünk... Bella Italia? Egyszer a tv-ben volt egy műsor a génmanipulált élelmiszerekről. Ott azt mondták, halgének felhasználásával történik a módosítás... így már érthető, mitől halízű oly gyakran a paradicsom vagy az uborka. Régi szép idők, amikor az ember még tudta, mit eszik...

pupa írta...

Értem miről írsz, de tapasztalatom szerint az olaszok még mindig igényesebbek és oda figyelnek az alapanyagok minőségére.
A tengeri mütyüröket azért elég nehéz "hamisítani" , legfeljebb nehézfém mérgezettek amik az Északi tengerről érkeznek...
A csirkeszárny minőségére abszolult nem tudtam befolyással lenni (még az un. tanyasi csirkékkel és tojásokkal is nagy a baj).

Pupa írta...

NAh ezzel gond van. Csináltam egy másik blogot, a polócsapatét és azt írja identitásnak...nehéz még kezelnem ezt a blogmizériát...
Pupa

J. írta...

Kitartás! :) De így legalább az Öregharcsákhoz is benéztem :)