2011. november 16., szerda

BORJÚHÚS ÍZŰ GOMBA


Nem csak finnyás gurmanoknak, hanem háziasszonyoknak egyaránt érdemes felkeresni Tolnai Pisti standját, a Debreceni Vásárcsarnok első emeletén. Szerdán, pénteken és szombaton nála mindig tudnak a legkülönlegesebb és a legfrissebben gyűjtött gombákból is válogatni. Most is egy új gombát fedeztem fel nála, a késői vadontermet laskagombát.



Közelébe se ér a termesztett rokona. Ez a gomba eszméletlen finom, a borjúhúsra emlékeztető húsos állaga könnyen feldolgozható, főzhető.
Folyó csapvízben átmostam, a nagyobb telepeket és egyedeket feldaraboltam. Füstölt szalonnazsíron dinsztelt, szálirányban vágott hagymához adtam, a vastag csíkokra metélt pirospaprikával.
Fokhagymán kívül más már nem is kell a ragúhoz.


Közben natúr sertéskarajt sütöttem (klopfolt csontnélküli sertés karaj, sózva, borsozva lazán lisztbe forgatva, serpenyőben vékony olajon sütve) és csipszkrumplit’.
Kevés háziasszonyi rutin is elég ahhoz, hogy chips a natúrszelet és a ragú egyszerre készüljön el, hogy forrón frissen tálalhassuk. Egyszerű, laktató és ízletes étel. A vad laskagomba jó választás volt.



3 megjegyzés:

spajzcetli írta...

… jajjj!, pincés laskagombát nem szabad vásárolni! Illetve, szabad, de nem érdemes! Az az óriási hátránya, hogy nincs semmi előnye! :)) Nem tesz hozzá az étel ízéhez hangyányit sem, még vivő, közvetítő anyagnak is silány. Na, de nem így a vadontermett!... Mondjuk, én kicsit erősnek érzem a borjúhúshoz való hasonlítást, de neked legyen mondva! :)) – Van, aki pacal helyettesítőjeként használja… És gomba-csorbának el is tudom képzelni! (Savanyú gombaleves, tárkonnyal, lestyánnal, és borjúalaplével) Jó idő esetén a hétvégén kimegyünk a kertünk „végébe” –Mátra- , esetleg lesz szerencsénk találhatni…:))

pupa írta...

"Mondjuk, én kicsit erősnek érzem a borjúhúshoz való hasonlítást, de neked legyen mondva! "

Először kóstold, nyersen ;-)

Alexa Christi írta...

Holnap rántani fogom, beszámolok! :)

Egy piacon vásárolunk, nincs min szépíteni! :))