2011. november 12., szombat

SOPHIA LOREN SPAGETTIJE

 
 „Mindent a spagettinek köszönhetek” 
                                                Sophia Loren




Halas spagetti, füstölt szardíniával


Gyors, olcsó kaja, egy rohangálós napra. Laktató, nem hizlal, mégis tele van omega hármas zsírsavval és kellő fehérjével.
Ne ütközzön meg senki azon, mikor azt mondom, hogy egy tészta étel nem hizlal. Ez így igaz, a durum lisztből készült zöldséges, halas és még a tejszín nélküli húsos paszták esetében is. Persze ha balga (magyarosított) módon 10 deka sajtot is zúzunk még az adagra, nem olíva olajjal főzünk, az már megteszi a hatását. Halas ételeknél amúgy is kerülik a hozzáértő olaszok a sajtot.

Normál olajban eltett konzervhalról a serpenyőbe csorgatjuk a zsiradékot (ez most nem olíva olajos, de lehet azzal is) egész roppantott fokhagymagerezdeket sütünk bele, de ne égjen meg. Amikor már átvette a fokhagyma aromáját az olaj, vékony karikára vágott zöld olajbogyót és borsot adok hozzá. Lehet még pár szem borókabogyóval és csilivel is ízesíteni. Mikor jól összefőtt, a halat rakom bele, kevés paradicsomszósszal, sűrítse, de épp csak színt adjon neki. Nem szabad paradicsom ízűnek lennie.


A spagettit az ismert (al dente) módon megfőzzük, a sugoban (raguban) fél perc alatt átforraljuk, tálaljuk és a tetejére halmozzuk a „filézett” füstölt szardíniát.
Ez lenne Sophia Loren kedvenc spagettije? Nem hiszem, ezt én találtam ki. Szerintem a spagetthi ortigia a kedvence.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Pfujj

pupa írta...

...hát erre mit lehet mondani?
kinek?

Blogkonyha írta...

Szerintem finom! Kóstolnám...

Atyafi írta...

Mi rendszeresen esszük. Nagyon finom.

pupa írta...

...lehet Szófiára értette...

pupa írta...

Szia Kriszta,
nagyon örülök, hogy ide tévedtél, így eljutottam az aranyos kis blogodra, ahol nagyon tetszett a sűltkeszeged és a tonhalkroketted.

Majd fogom figyelgetni blogod, hódoltam mindig is a szép és családszerető nőknek.