2012. január 27., péntek

SZÉP, A JÓ ÉS A HASZNOS, 304 OLDALON



Kaptam ajándékba egy szép könyvet. Belelapoztam és már érdekesnek is találtam. Beleolvasva igen jónak, a polcról újból elővéve pedig hasznosnak ítélem.
Először ódzkodtam, mert édes tésztakészítésből elég gyatrán állok, de egyből megnyugodtam amint láttam, hogy különlegességekkel és sós tészta receptekkel is bőven eleresztett


MICHEL ROUX
tészta,
varázs
című könyve.


Roux játszi könnyedséggel adja közre a recepteket, a klasszikusokat épp úgy, mint a halas tésztákat vagy az extravagáns pizzák elkészítésének itinerjét. Nem kell megijedni a különlegességek közt szemelgetve sem, mert a három michelines’ szakács közérthetően flancok nélkül osztja meg gyönyörű képekkel illusztráltan, 30 éves tésztalógiai tapasztalatait.

Számomra igen imponáló, hogy határozottan megjelenik az olasz ízvilág - nem a pizzákon
Aki kíváncsi a klasszikus tészta ételek készítésének eltitkolt kis trükkjeire, mindenképpen lapozzon bele, de ajánlom azoknak is akik nyitottak megismerni, a pirított tonhalat filokosárkában, a rántottás croutade-okat rákkal vagy akár a tengeri sügért amikor tésztakéregben, mousseline mártásban készül.
-

Nincsenek megjegyzések: