2016. március 13., vasárnap

SZNOBOSKODÁSOM


Hogy is ne jutott volna eszembe Levente barátom, amikor megtudtam, hogy hamisítatlan angolos környezetben, az ország legnagyobb angol parkjának tavaiban, a klasszicista Festetics kastély árnyékában fogok horgászni.
Levente ( http://a-szemlelodo-horgasz.blogspot.hu ) anglomán és nem az általánosan vett sznob mondhatni a megszokott sekélyes formában, hanem lénye mélyéből eredően, annak ellenére, hogy ő igazi hazafi. Az anglomániája mint konzervatív érték jelenik meg, szóval a patriotizmus ez esetben nem zárja ki a külhoni gyökerekből táplálkozó értékeket. 

A felkapaszkodott bizonytalan "eredetű" köznemesség sajnos az esetek többségében megelégedett a formával, a felszínes  utánzással de még így is igazán nagyszerű és óriási léptékű dolgokat hagytak hátra, mint például a Dégi Festetics kastélyt a parkkal.
Én megelégedtem a lenyűgöző szépség élvezetével és a romantikus atmoszféra varázsával. Élveztem mikor a kastély titkos szabadkőműves jeleit fejtegettem és még annál is jobban a tavaszi angol parkot, a pontyvadászatot. Figyeltem a szélvízben feltörő buborékokat és megvezettem a tojáslopó pióca utánzatú műlegyem, hátha akad valami (a teljes történetet nem árulhatom el, hiszen filmet készítettünk, majd láthatják a Fishing & Hunting Channelen).

Jól éreztem magam és megelégedtem a sznob nyugalommal, combcsizmában, gyapjú zakóban egy szál bottal való kóborlással, még úgy is, hogy tudtam; pisztránggal  és harcos domolykóval sem fogok megküzdeni. 

Majdnem el is felejtettem! A volt intézői Zichy birtok területén, a közeli Tarnóca kuriában szálltunk meg, ( http://www.tarnocakuria.hu ) ami mellett, közvetlenül két eldugaszolt forrás várja, hogy újból megtöltse a Bozót patak medrét, megfussa a több mint tíz kilométeres érintetlen útját és patakjáró angolos horgászatokkal kényeztessék domolykói a sznob horgászokat, pisztrángos tavai pedig könnyű prédával szolgáljanak...



Nincsenek megjegyzések: