2011. augusztus 16., kedd

A SZABADSÁG HORGÁSZAI

Ha nem lenne az L4-5 között  a fránya protkó, meg csavarok és egyebek, semmi nem gátolna abban, hogy csatlakozzam, egy igazi szabad csapathoz, azokhoz akik csónakkal, kajakkal szelik a vizeket.
Kis ideje csodálattal teljes irigységgel olvasgatom blogjaikat;

 A Dunánált

Számomra Ők a szabad embert testesítik meg, bepattannak a kajakjukba, vagy a csónakba, és pereceken belül más dimenzióban utaznak, csodálják a természet végtelen szépségit és amikor kedvük támad, kezükbe veszik horgász botjukat,  kellő távolságból a víztükörre hajló lomb alá  penderítik a műcsalit, műlegyet vagy villantót és ha nem kap a domolykó, csak engedik, hogy lejjebb sodorja őket a folyó, lágyan, barátsággal, felkínálva a következő esélyt, egy nagy ragadozó őnre, vagy harcos domi megfogásához.
Régen, valamikor,  a vad nyugaton vágtató kalandor, egymaga a lovával, feltekert pokróccal és sátor ponyvájával a nyeregben, számomra ugyan azt jelenti mint, motorral robogni, róni a poros országutat (felgöngyölt hálózsákkal a háton), betérni egy útszéli krimóba, elutazni , élvezni a sört és rockot egy motoros bulin.

ArtDeco Motorcycling


Easy rider! Szakál barátom a rengeteg motor mellett, épített egy kajakot a Dunára. Rajta keresztül még könnyebb megérteni ezt a lelkületet.  Szomjazunk a szabadságra, szeretjük a vizeket, halakat, jobban hogyan is lehetne, megtestesíteni vágyainkat, minthogy kajakkal felfedezni a "vadont", ahová más pecás nem jut el, gyönyörködni a naplementében, megfogni és útjára engedni pár pikkelyest és sátort ütni a parti kavics fövenyen...


A képeket, természetesen a a bemutatott blogról "kölcsönöztem" , a szövege kattintva, "elérhetők" ezek a fura emberek.

 

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát köszönjük a figyelmet! :-)
A lumbalis IV-es V-ös között nem igazán jó dolog fémet hordani, de azért egy próbát szerintem megérne. Inkább a le és felpakolással lenne a gond, de arra meg már lehet ám kapni sok elmés szerkezetet, igaz egy kisebb vagyonért.
Egy kérdés... Asszony megen elb@szta a halászlét. :-O MOndtam neki, hogy ne passzírozza, mert az igazi az nem úgy készül. El is készítette, mitagadás finom volt, csak a hal lett benne pép. Egész szeleteket még keresve sem találtam. Szóval kedve Horgászó Séf kéne egy ütős hallé recept, ha kérhetek ilyet. :-)

Korvin ST írta...

Köszönet a megtisztelő figyelmedért. A dolog viszonos is, már egy ideje olvasgatom a blogodat.
A csavarok okozta gátakat nem ismerem, de én csípőkopással küszködöm. Egy-egy cserkelős óra után csak vonszolom a lábam..., viszont pont a kajak ad újra mobilitást. Csak ajánlani tudom neked is.
Korvin

Tóth Gyuri írta...

Hát kösz. Mellkas tájéki kellemes bizsergés.....

Kovács-Sinkó Levente írta...

Köszönöm szépen a megemlékezést, bár az én csónakomat 5 lóerő hajtja...

pupa írta...

Mit szólnátok, egy országos találkozóhoz?

I. Evezős Horgászok Országos Találkozója /EHOT/
címkék: vízitúra,kempingezés, peca, bográcsban főzés,Rn'R, tokaji borok,free

Mondjuk a vadregényes Bodroghoz, jövőre, tuti vízállásra, túra szerüen ?

A túra tokajnál érne finisbe (ütős!!!)

pupa írta...

Egy sponzort lehet már is be tudnék szervezni...egy bodrogkeresztúri borospincéről van szó.

Atya, főznék bográcsban halászlevet, aminek alapvetően 2 fő változata van, az egyik a tiszai halászlé ami alaplével készül, ahogyan az asszonyod csinálta (helyesen).

A francia (marseillei) halleves a bouillabais is így készül csak pirospaprika nélkül. Egyébként az "ősi" (Czifray szakácskönyv) magyar halleves szintén pirospaprika nélküli. Valószinüleg ,szerb hatás adta meg a halászlé mai receptjét.

A másik alap stílus a bajai, ahol alapé nélkül a nagy mennyiségű hal ,vöröshagyma és gyufatészta sűríti a levest.

Szerintem kedves feleséged az alaplével kínált, amibe még főzhetett volna pár pony-patkót, harcsa szeletet, vagy süllő filét, az ikra és haltej mellé.
természetesen te vagy a hibás amiért nem vittél haza elegendő halat.

Korvin, a csípőmet a vízilabda rendezi, de pont ez ad "új mobilitást"

Levente, gondolom nem ijednél meg pár folyamkilóméternyi evezéstől sem.

Névtelen írta...

Jó ötlet! Köszi! Tulajdonképpen ha minden igaz lesz nekünk idén is egy találkozónk a Balatonon, ami arról szólna hogy kipróbáljuk egymás hajóit, meg egy kicsit sütögetnénk, de az lenne az igazi, ha olyan emberek próbálnák ki őket, akik még sosem ültek horgásztorpedóban. Augusztus szerintem már bukta, talán szeptember még okés lehet. El kéne már menni horgászni. Ti, hogy bírjátok? :-O Itt szopok melóhelyen, miközben mozog a nád az agyamban. :-O ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

ClogFly írta...

Balázs, lényegében leírtad azt, amiért én horgászok a mai napig. Sajnos nagyon régen alakult úgy a dolog, hogy egy hátizsákkal, hálózsákkal, motorral vagy csónakkal napokra elszigetelődtem volna a társadalomtól. Ennek egyik oka, hogy én is öregszem, másik, hogy időközben saját kis családom lett. Viszont olthatatlan vágyat érzek a dolog iránt, úgyhogy még idén nyáron belevágok egybe, nomeg remélem, jövőre beteljesült álom lesz a kajak is.

Névtelen írta...

Hát egy kicsit én is kényelmesebb lettem. 14 évesen egy egész hetet laktam kőgáton a Balatonon szellemi fogyatékos unokatesóm társaságában. Tiszta elmebetegség volt, de lazán lehúztuk. Manapság már én is komótosabb lettem és már csak azért is óvatosabb vagyok, mert legutóbbi kalandom után 3-szor aludtam el éjszaka a volánnál. Azóta megfogadtam, hogy fáradtam az éjszaka közepén nem indulok haza sehonnan sem. Ha kiakarod próbálni a hajót csak csörögj bátran. Balokány? :-O