2011. augusztus 13., szombat

ZUPPA di tagliatelle AGLIO e OLIO e PEPERONCINO

azaz:
FOKHAGYMÁS, OLÍVA OLAJOS, és PAPRIKÁS
szélesmetélt
MARHAHÚSLEVESBEN



Ez a hosszú név ne zavarjon meg senkit. A világ minden szegletében ismert, spaghetti aglio e olio, egy változatáról van szó. Az első csavar, hogy házi szélesmetélttel, szóval tojásos tésztával készítettem és nem (durum) spagettiből. A másik trükk, hogy az étel karakterét lényegesen megváltoztattam a keleties tálalással, ugyanis, a paszta marhahúslevesbe került.
első lépésben kigyúrattam a tésztát
a tészta egyszerű,
tojás, liszt, és só,
vizes kézzel összegyúrva











géppel "felcsíkozva"
Szósz a szokásos: vékonyra szeletelt
fokhagyma és édes, legalábbis nem 
ordítóan csípős csili, extra szűz
olíva olajon dinsztelve. Mielőtt
megégne, kevés levest hozzá adok
és beforralom. Ebbe forgatom a félig 
főtt tésztát és alaposan meghintem 
apróra vágott, petrezselyem zölddel.



mély tányérba kitálalom
ekkor éri el az étel az első fázist
ez a tagliatelle, aglio e olio e peperoncino
Arra kell nagyon figyelni, hogy a tészta ne főjjön túl, mert a levesben még tovább fő, valamint nem szabad túlságosan elzaftosítani, hogy a leves érvényesülni tudjon.
köré mertem a finom
marhahús levet


Nincsenek megjegyzések: