2011. november 5., szombat

FOCACCIA

... felelet a TALÁLÓS KÉRDÉS 2 -re. "J" tökéletes, de nem teljes választ adott, bár én nem teszek a tésztájába cukrot. Sajt nincs a focaccián, még  az én kivitelezésem is túlzás lenne egy kicsit, a dél olaszok számára. A tetejét extraszűz olívaolajjal, többször is  locsoltam sülés közben, úgy értem el azt az állagot ami a kép alapján megtévszthetett, titeket.

 
Paradicsom karika, olajbogyó, nagyszemű só és bazsalikom levél a feltét. Ez a langalló (milyen jó, hogy szóba került-tényleg az) igazából egy nagy pizza party másnapján készült, a kimaradt tésztából.

 
Köszönöm az érdeklődést az olasz ételek iránt, bár csak hárman válaszoltak, a cikket mégis többen mint kétszázan olvasták.
A pizzáról is megvan az anyag, még ebben a hónapban fenn lesz az eredeti nápolyi pizza receptje!

3 megjegyzés:

ClogFly írta...

Az eredeti pizza recept nagyon érdekelne, mivel pizzatésztát készíteni közel sem olyan egyszerű, amilyennek tűnik. Jó sok variációt kipróbáltam már, finomak, de nem az igazi egyik sem.
(Pupa, megy mail a válaszodra).

J. írta...

Én (mint amatőr) egy kis cukrot csak az élesztő miatt szoktam tenni a kelt tésztákba... ezek szerint nincs is rá szükség?
Már nagyon várom az eredeti nápolyi pizza receptjét!

pupa írta...

J!
Persze. Szoktunk cukrot tenni a kelesztés miatt, de a pizza (focaccia) kelt tésztájánál más a helyzet ;-) .
Mc, Hamarosan jön a recept, a party vagy három hete volt, de van még ezer anyag hirtelen...