2011. november 28., hétfő

A HÉT GOMBÁJA

A fafül gombát többnyire a kínai édes-csípős-savanyú levesből ismerjük, de Pisti barátom máshol is talál belőle. Nem csoda, hisz fél életét erdőn-mezőn tölti, hogy aztán a másik felében a debreceni vásárcsarnokban teljesítse gombász misszióját. Ezúttal a sitakével azaz a fafüllel ajándékozott meg. Még egy ideig szezonban marad ez a különleges gomba. Hajrá fafülre fel!

A fafül gombát alaposan leöblítettem és darabokra tépkedtem, majdnem akkorákra, mint amekkorára a héjában majdnem megfőtt krumpli-karikák lettek.
A gombát, vékony olajon (olíva) két roppantott gerezd fokhagyma kíséretében pirítottam és szójaszósszal ízesítettem. Nem sütöttem túl, úgy kevertem össze a burgonyakarikákkal, a vékony karikákra szelt vöröshagymával és a szintén vékonyra metélt fokhagymával. Erre már csak az e.sz.olívaolajos, szójaszószos, citrom és limeleves dresszing került.
Cukor-ecet még véletlenül sincs benne. Eléggé édes, füstös, keleti ízűvé vált, fél nap után a hűtőből fogyasztva újhagyma zöldjével hintve…


Ja igen! Szerintem ez hideg burgonyasaláta.

6 megjegyzés:

Atyafi írta...

Kedvenc gombám. Levesbe isteni!
Nálunk JÚDÁSFÜLE gombának hívják. A FAFÜL jobban tetszik.
Menjetek fel youtube-ra és írjátok be, hogy FANÓTA. Első találatra klikk! :-O

ClogFly írta...

Kínai kajában, levesekben imádom, - ott fafüle gombának hívják -, máshogy még nem ettem.
Pupa láttalak tegnap a varázsdobozban, erőteljesen legyeztél, azt hiszem, Botonddal. Viszont a fiad láttán leesett az állam: ennyi idő telt volna el az utolsó kecskeméti találkozásunk óta????
http://www.bhm.hu/aktualis/images/milu2.JPG

pupa írta...

Látod? Csak a gyerekek öregszenek (igazán)
én nem láttam, de szerintem ezt a filmet feltettem a blogra is.

pupa írta...

Ja még valami.
Most szkennelgetek régi újságokat... na lesz csodálkozás mikor reload a sporthotri 12 éves száma a blogosan olvasható lesz :-).

Névtelen írta...

Végre egy rendes kaja...lett volna, ha nem lenne benne szójaszósz (génmódosított amcsi szójából), brrrr...

pupa írta...

Köszönöm az észrevételt :-)
Majd próbálkozom házi szójaszósszal...