2011. november 22., kedd

MI A VÉLEMÉNYED?!


A hazai „horgász-sajtó” már sok helyen, több vonatkozásban téma volt és gondolom lesz is. Mielőtt még Atyafi kiosztaná a további két blognak az elismerő díjat, talán nem árt csámcsogni egy kicsit. Úgy látom sokan felkapták a fejüket, és külditek a jobbnál jobb link ajánlásokat. Ezek szerint van igény horgász újságírásra, talán horgász újságra is, igaz jelen esetben a blogolós spéci változatról értekezgetünk, de azért nem árt, ha az „alapok” helyükön vannak.


Érdemes lenne egy keveset a nyomtatott vagy hagyományos képes újság szerű megjelenéssel is foglalkozni. Csak úgy ne vessük azért őket a kútba, adjatok rájuk átgondolt kiérdemelt szavazatot.

A jobb oldali sávba, a harmadik alkalommal tettem fel egy kis szavazófülkét. Ne ijedjetek meg, anonim és nem politikai jellegű. Naponta több mint 200-an bekukkantotok ide, igazán ejthetnétek egy gombnyomást…
Tehát ott‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑‑>>>>>>
Kérlek, szavazzatok!

50 megjegyzés:

ClogFly írta...

Az eddigi 6 szavazat elmond mindent. :)
Pupa, a szavazást tehetnéd feljebb, én is csak most vettem észre, hogy ilyen is van nálad.

Névtelen írta...

Mondjuk az illusztráció már majdnem jó, csak a Sporthorgász fényképanyaga ennél a címlapnál is sokkal puruttyább. (És a MH sem jobb sokkal.) Tartalmilag viszont tényleg visszaadja a hamisíthatatlan SH érzést... Talán ha volna benne egy kis "kárász ropogósra sütve", akkor volna az igazi.

steveolsonhun.wordpress.com írta...

Én az Mh-t és az EH-t szoktam olvasni, vannak mindkettőben egész jó pergetős - legyezős - finomszerkós írások, mivel leginkább ezek érdekelnek. a reklám lehetne kevesebb, de hát valamiből meg kell élniük. Az SH egy kalap sz@r lett az utóbbi időben, egy nagy kék reklám az egész. Az igen etikátlan bogáncsos szerkóktól készített két oldalas cikkekkel együtt le lehet húzni a WC-be! A többi lapot nem igazán ismerem!

Atyafi írta...

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Skandallum!!!
Na megállj kis barátom!

pupa írta...

:-)

Atyafi írta...

Én már 20 évvel ezelőtt is csak azért vettem horgászújságot, hogy nevethessek. Szép csöndben megjegyezném, hogy még az elmúlt rendszerben is igen minőségi és tartalmas írások láttak napvilágot. Szóval a horgász szakirodalmunk nagyon a helyén volt. Sőt, hogy ezt fokozzam... A minap kaptam ajándékba Leventétől egy 1912-es horgászkönyvet. Óriási a régies nyelvezete és igen élvezetes olvasmány. Majd rakok fel belőle részleteket blogra. Egyébként, ha hiszitek, ha nem 1912 óta nem változott sokat a világ. A horgászat alapjait akkor már réges régen lerakták és azóta vajmi keveset változott. Max. becsapágyazták 125 helyen az orsókat és már lehet rendelni a Fülöp-szigetekről makréla spermájában dunctolt tőkehal máj koncentrátumot, hogy még nagyobb pontyokat foghassunk. Visszatérve a horgászújságokra... Mindig magukat ismétlik. Tímár Öcsi etetőanyaga biztos jó és már tudjuk, hogy minden ősszel jön az áldott és felszentelt gumihal szezon, majd tavasszal wobblerre és támolygóra cseréljük őket. Szerintem a mai horgászújságok a Hócipő szintjét simán megütik, bár én azt is utáltam. Lehet aztán, hogy velem van a baj.

skill írta...

Szerintem.


1, Egyik újság sem tartalmaz nekem való hasznos információkat. Nyílván, mert a célközönség azon pici rétegének vagyok "tagja", amely a nagy büdös horgászbizniszben elköltött forintok kördiagramján talán a legapróbb tortaszeletke. (Nem, nem azért tartozok oda, mert nem szívesen költök a hobbimra.)

2, Beleuntam az archívumból hirtelen elkapott fotók köré írt cikkekbe, rettentő unalmas és kiábrándító ugyanazt a halat, fogást két vagy akár több szezonban is viszontlátni mindig új és új igénynek megfelelő köntösbe öltöztetve. Ennek fordítva kellene működnie és még egy kis reklám is simán beleférne a cikkbe.

3, Utálom, hogy mindent tudományosan próbálnak megmagyarázni. Mikronok, milligrammok, ilyen vegyület, olyan felületkezelés, amolyan aroma... Gondolom a nagy átlagnak ezzel a mindent eladnak, de engem ezek nem érdekelnek. Pont a hi-tech az, ami elől a vízpartra, a természetbe "menekülök". A termék pedig vagy meg tetszik elsőre, vagy nem, legyen az bármilyen márkájú, anyagú, súlyú, ízű...

4, Reklámdzsumbuj. Miattam kár is kinyomtatni a sokoldalnyi reklámokat, egyszerűen átlapozom őket. Ráadásul azokat a termékeket, amiknek reklámja mindenhol már-már erőszakosan a képembe nyomul, bojkottálom. Én gy gondolom a "Jó bornak nem kell cégér!"

Névtelen írta...

MaHor járt idén (anyósoméktól kaptam az előfizetést), EH-t meg főleg az év elején megvettem párszor.

A MaHor-ban gyakorlatilag éven belül is durva ismétlések vannak. Egy-egy érdekes (inkább szépirodalmi jellegű) írás van benne, de egy-egy blog szintjét már-már meg sem ütik.Ráadásul tele van a tököm azzal, hogy állandóan több oldalon keresztül is azt olvasom, hogy Alan Mekfaszom hogyan aprítja a bodorkát a 300.000,-os rakóssal vagy a 100.000,-os feederbottal. Az utolsó 10 számban minden egyes alkalommal ugyanazzal a szöveggel, csak más tördeléssel ajnározták a Maros-féle zsemlenyomót...ez aztán az innováció!!!
Aztán ott vannak a pergetős cikkek. Volt olyan, amiből megtudhattam, hogy a csukára támolygóval, körforgóval, gumihallal, de még wobblerrel is érdemes pecázni. Köszi!
Amúgy meg ott a Haldó (nem kedvelem őket igazán), de egy nap, egy cikk. És van még 2-3 kisebb portál, valamint vagy 20 blog. Mindig van új online olvasnivaló, ráadásul egyre interaktívabb az egész. Az online fogási naplókból sokszor többet lehet tanulni, mint egy-egy MaHor cikkből.
EH nem annyira rossz, de spórolunk azon is.

steveolson írta...

Egy érvem azért akkor is van az újságok mellett! A klozetton könnyebb újságot olvasni reggelente, mintha a gépet vinném be! He-He!

Névtelen írta...

Ez egy nagyon komoly érv ám. Tényleg.
Azért kíváncsi lennék arra, szerintetek mitől lenne jobb egy horgász újság? Pupa ténykedését és írásait figyelemmel kísérem, szerintem ez a polémia is igen érdekes, tanulságos lehet. Na milyen horgász magazin felelne meg?
egy horgászújságíró

Névtelen írta...

én a forró ülő (fekvő) fürdőkhöz tartogatom a fejem fölött balkéznél.a kádban nem olyan aranyér veszélyes a dolog.

Névtelen írta...

névtelen: szerintem egy horgászújság akkor lesz jó, ha online-ná válik, felköltözik a felhőbe, és minden cikk után lehet kommentelni szépen...
...a nyelvezete, összeszedettsége lehet egy kicsit lazább is, lényeges elem legyen, hogy az ásításig ismételt frázisokat kerülje a "tisztelt cikkíró", néha belemehet egy-két apró részletbe is. néha lehet írni a nullázásról is benne. néha le lehetne írni azt is, hogy egy ilyen sikeres horgászathoz mennyi kitartó betli után jutott el a "tisztelt cikkíró". Nem pedig arról kellene szólnia egy cikknek, hogy a legújabb halmágnesre csak úgy jönnek a halak, nem is kell semmit csinálni, csak egy anyahajóval kifutni a vízre, aztán bedobni a csodacsalit a halmágnessel, és már rág is a hal.

nah...szerintem ettől lesz jó egy horgászújság

pupa írta...

Elfogult nem vagyok, viszont barátságok és régi ismeretségek miatt inkább elkötelezettnek mondhatom magam egy két újság irányába.

Gondolom ki lehetsz ismeretlen horgász újságíró :-).

Na igen felesleges kitámadni az újságokat csak azért mer xarok, viszont hiányosságaikat már rég szajkózzák az olvasók, mégsem változtatnak. Miért?

Ha valós válaszokat kapsz (kap egy horgász magazin) felvetésedre, mondjuk így; építő kritikát, akkor tudsz változtatni, és többen megveszik az újságot?
Vagy egy visszafordíthatatlan trendben vagyunk és már csak itt a neten "élvezkednek" a horgászok szaksajtóilag?

pupa írta...

Hmmm...érdekesen alakul a szavazás ...szerintem.
SZAVAZZATOK (hozz még egy embert :-D )

Szigetközi Pecás írta...

Kevés talán az a fogyasztói réteg amely igényesen felépített újságot szeretne, vagy tudna venni, egy időben nagyon sok horgászújságot vettem, azt hittem ezáltal megtanulhatom a horgászat fortélyait, de mindig azzal szembesültem ( egy két tényleg jó cikket kivéve) hogy már olvastam valahol... Ez kőkemény üzlet, mint minden ebben a világban, a neten meg azt olvasom amit érdemes, talán ezért nem vesznek sokan horgászújságot..

jbenyhe írta...

Nyilván megvan (bár apadóban) az a réteg, akihez nem jutnak el az online terjedő horgász (és egyéb) tartalmak, úgyhogy ez a felmérés szükségképpen torzított, egyoldalú eredményre vezet. Ugyanakkor világosan mutatja a tendenciát: az érdekes/fontos dolgok ma már az interneten zajlanak. De nem csak a horgászatban szorulnak vissza a nyomtatott lapok, hanem az egész sajtóban, ezügyben ajánlom figyelmetekbe az Uj Péterrel és Weyer Balázzsal készített kettős interjú idevágó részeit http://hvg.hu/itthon/20111122_uj_weyer_media .
Valaha a nyomtatott sajtóból csipegettük össze a horgásztudományt, de akinek 1 évnél tovább terjed a memóriája, az hamar rájön, hogy minden ismétlődik, könnyű megunni. A lapok terjedelme ma legalább 10-szerese a 10-20 évvel ezelőtti állapotnak, a téma aránylag behatárolt, ebből nem lehet sokkal többet kihozni. A magyar piac ráadásul túl szűk ahhoz (mondjuk az angol/német nyelvterülethez képest), hogy a lapok olyan munkatársakat tudjanak tartani, akik szakmai, fotós és írói szempontból is a csúcson vannak (tisztelet a kevés profinak, és azoknak, akik lelkesedésből csinálják).
Én ezekben látom a nyomtatott horgászlapokkal szembeni lankadó érdeklődés okát.

Névtelen írta...

Magyar horgászt veszem meg amikor épp eszembe jut(idén kb 5-6ot)
Vass Csaba és Monos tibor írásait mindig elolvasom!Szeretem még az olvasói írásokat is(novemberiben pl. a "Süllőrekord"-ot)!Szeretem a ponty húsát rántva,de a pontyos cikkeket főleg a bojlisokat el sem olvasom,mert hidegen hagy!A reklámokat szintén száműzhetnék,a"Hatvan éve írtuk"-ot sem olvasom(jobban érdekel a jelen).
Tulajdonképpem az említett két író miatt veszem meg az újságot ha...


pufi

Névtelen írta...

Elnézést "Tibor"

steveolson írta...

Van egy srác, akivel néha horgászok együtt. Ő rendszeres írója az egyik lapnak. Múltkor elmondta, hogy az induláskor sokkal több lehetőséggel kecsegtették őket, tehát sokkal többet várt az egésztől, mint ami megvalósult belőle. Ő azt mondta egyiket sem venné meg semmi pénzért sem!

Én szeretem a nyomtatott sajtót is, jó néha leülni és egy egy érdekes írás, élménybeszámoló azért mindig akad.
Ma jutott eszembe még egy lap a Körös horgász magazin. Azt is vettem egy időben, csak mifelénk nem igen lehet megkapni, abban is voltak érdekes szösszenetek.

A blogok, internetes cikkek előnye mindenképpen a kommentelésben, hozzászólásokban, eszmecserében rejlik.

Pali írta...

En tobb ujsagot is olvastam/olvasok... tenyleg jo a WC-n ulni es olvasgatni vagy a kadban... de az online magazinokat tenyleg nehez verni... van benne video betet, komminikalhatunk a szerzovel...

ami engem zavar, hogy a piacon levo ujsagok nem nevelnek az etikus horgaszatra, nem foglalkoznak a fenntarthato fejlodessel. nem jon at minden cikken, a multkor az egyik ujsagban az iro hazavitt 3 csukat ( lehet ), de meg elajandekozott 1-2 csukat a pontyozoknak...ezt leirni... gaz

Hapci írta...

Elmondok 3 sztorit, amiből kitűnik, miért nem olvasok horgászlapokat...
Az első az egykori istenemmel, Hunyady Attilával kapcsolatos. Az ő írásainak hatására kezdtem el a Dunán horgászni, valamikor, amikor még sokkal több hal volt benne, párszor találkoztunk is Rácalmáson és környékén. Attila időnként dátumokat is írt a kalandjai mellé. Egyszer véletlenül megnéztem egy dátumot, ami nálam is szerepelt a naplómban. HA az írása szerint azon a téli napon hatalmas csukákat fogott az egyik kulcsi kövön. Nos, egész nap azon a bizonyos kövön voltam, Attilának nyomát ott nem láttam...
Aztán van Pupa egyik barátja, Zákonyi Botond. Neki segítgettem ezt-azt a kevés időt megélt Horgászok Lapja c. újság keretében, írtam is keveset. Aztán egyszer szükségem lett volna a Botinak átadott pár diára (az első pergetve fogott halaim voltak rajtuk). Sajna, nem találta, eltűntek valahol. Mondta: szelaví...
A harmadik sztori Mahoros, közelebbi horgászbarátommal kapcsolatos. Neki támadt az ötlete, meginterjúvol, mint afféle "komoly dunai pergetőt". Megjelent az anyag, látom ám, a megemlített halak száma és tömege alaposan meggyarapodott. Rákérdeztem, kiderült, a valóság nem lett volna "elég érdekes".
Hát ez van, részemről már nem költök újságokra...

Névtelen írta...

Nemtom, ki írta, de holt igaz: feldobná az írott sajtót, ha a betlikről, nehézségekről is szólna. Attól lenne életszerű ugyanis. De az nem vagány papíron, és nem jó direkt vagy bújtatott reklámnak.
Emellett egy újságot nem 6 forint kiadni, kell bele a reklám üzletileg, mese nincs. Ettől meg mindjárt jönnek a kompromisszumok is. Aztán meg hosszú az átfutása, van terjedelembeli és rendszerességi kényszer
És ezek a lényeges nehézségek, ehhez képest ha valaki onlány szereti nyomni, elég, ha a saját dolgain tűnődik, nem kell szerveznie, erőlködni, esetleg néha odaenged egy havert, totálisan naprakész tud lenni. Utóbbit a bejegyzések után következő beszélgetés nagyon erősíti. Ezzel nem lehet versenyezni, olyan ez, mintha bármikor leugorhatnánk a partra a legjobb emberekkel megvitatni a témát. Sőt, még annál is jobb, mert akkor azt az időt elmaszatolnánk peca helyett. Így meg a pecamentes időket élvezhetjük ki. Ehhez képest a nyomtatott sajtó nulla közeli élményt nyújt, bármilyen színvonalas is. Ahogy külföldi nagymenő újságok rendszeres olvasóitól hallom, ott is nagyon erős a szezononkénti ismétlés (maximum az anyag jobb minőségű), szóval nincs kivétel az unalom alól
MárkA

Névtelen írta...

Az elajándékozott csukán én is kiakadtam. A novemberi MaHor-ban meg arról írnak, hogy a mi derék bojlisaink az Ebró-ra lementek harcsázni, és jól megdumálták a halőrrel, hogy ők majd ott éjszaka is akár pecázhatnak, mert akkor tényleg jobban megy a harcsa. És ezt még nyomtatásba is beszerkesztik. Azon már nem is vagyok meglepődve, hogy azt is megírták, hogy egy teljes disznóól havi takarmányadagját behordták etetésre pellet/bojli formájában.

A rekordlistára még mindig bekerül "panírozott" hal fotója, amit a kertben kaptak lencsevégre.

Monos Tibor és Vass Csaba írásai még mindig a jók között van. Bár a Monos-féle cikkeken enyhén érződik néha az erőlködés, de az is csak abban, hogy új szókapcsolatok kerüljenek bele, és ne legyen modoros a cikk. Vass Csabát azért szeretem, mert változatos; ír minden horgászmódszerről.

Viszont képzeljétek el ezt a két embert ha mondjuk blogon írogatna...

Még egy a MaHor-ból: az egyik cikk egy női pecásról szól, akit a férje egyik napról a másikra egy kék műanyag kötésű horgászigazolvánnyal lepett meg. HOGYAN VIZSGÁZOTT LE??? Lehet, hogy vannak ilyenek, gondolom mindenki találkozott vele, de nem hozzuk le a MOHOSZ saját kiadványáááába!!!!

Névtelen írta...

Igazad lehet,de ha egy jónevű(vagy valakik által annak tartott)szakíró (aki feltételezhetően anno levizsgázott)nem tartja be a mennyiségi korlátozásokat(amit,ha másis követ igencsak súlyos következnényei lehetnek..),és még "reklámozza" is akkor az ő vizsgatétele nem ért fabatkát sem.
Ez is csak egy vélemény,mert vitázni azért nem szándékozom.

pufi

Kovács-Sinkó Levente írta...

Azzal kezdeném, ha Magyarországon a Suzukira van igény, akkor nem fogok Rolls-Royce kereskedést nyitni. Nagyon jól működnek a magyar horgászlapok, egyszerűen azért, mert az igényt elégítik ki. Most többen azt mondják majd, de hát én igényes vagyok, igényes a cuccom, igényes képeket, cikkeket akarok látni az újságban. Valószínű, ha ezek a horgászok találkozót adnának egymásnak és mindenki el is jönne, akkor a Hősök tere sem telne meg. Abból kell kiindulni, hogy Magyarországon nincs horgászkultúra (Más kérdés, hogy általánosságban sincs.). Itt a megélhetés egyik forrása lépett fúzióra egy hobbival. Nagyon kevés, VALÓBAN szenvedélyes horgásszal kerültem össze életemben, de annál több olyannal, akinek a megfogott hal egy tárgy, illetve a mindennapok tápláléka. Való igaz, feltörekvőben van egy réteg, aki inkább az anyagiakra helyezi a hangsúlyt. Ők mindent megvehetnek, mindent megtehetnek(A kultúrlénytől sajna a nagyobbik részük ismét igen messzi van.). Most nem akarom bírálni őket, hanem egyszerűen csak rávilágítani, ez a két fő réteg található a horgászok között is. Ha pedig valaki fellapozza az újságokat, akkor Lajos báttyámat látja benne terepszínű ruhában, etetőanyagos botnyéllel a lába előtt. Vagy a nagyon drága terepszínű ruhában, óriási nagy ponttyal fényképezkedő, "hallja kend"-ből vállalkozóvá avanzsált, egymást urazó (még viccnek is rossz) hombár, vörös fejű embereket. Tehát ismétlem, az igényeket maximálisan kielégíti minden hazai, de mondhetok kelet-európait is, horgászújság. De tessék csinálni egy profi pergető vagy legyes újságot, aztán hümmögni az eladási mutatók felett.

March Brown Levente

Névtelen írta...

Jó kis téma ez. Azért senki ne várja, hogy a morál egy horgászújságtól gyökeresen meg tud változni, de azért biztos nyomna a latban. Uncsi már a sok sablonszöveg, meg sablonkép. Tulajdonképpen horgászújságot olvasni egyenlő a maszturbálással. Ráadásul olyan az anyaguk, hogy már segget sem lehet velük törölni, mert csak jobban bedolgozódik általuk a szar a valagunkba. Talán szebb lesz a jövő!

Névtelen írta...

Régen olvasgattam párat, de mára már nem adok ki értük pénzt. Mindig ugyanarról szólnak.

Névtelen írta...

Levente!
Tökéletesen egyet értek azzal, hogy a horgászújságok a keresletet elégítik ki. Ha nem azt tennék, bedőlnének. (sok be is dőlt, és be is fog dőlni). Újságot csinálni 15%-ban szól a tartalomról. 85% pedig szervezés, marketing, értékesítés, lobbi, meg a tököm se tudja, hogy mi még kell ahhoz, hogy a munkád végterméke egy WC-n kössön ki, hogy aztán az illatosító és a wc papír mellett kössön ki...Franc tudja...ez amolyan demoralizáló ambivalens dolog, de hát meg lehet belőle élni.
Gondolom nem véletlen, hogy nincs legyes-pergetős "szaklap" a magyar piacon. Egyszerűen nincs merítési bázis. Szinte azok vennék, akik írnának is bele (vagy szeretnének bele írni). Ez meg megint csak egy fajta maszturbáció.
Szóval marad a blog!!!

Atyafi írta...

Így van. Blogolgatunk azt kész. Szerintem ez tutkó jó móka.

pupa írta...

...marad a blog, vagy onlány újság :-)
Közben szavazgassunk kérem !

rapanui írta...

15 év után idén januárban kezdtem a horgászújságok ismételt olvasását! 3 lapot, Sikeres Sporthorgász, EuroHorgász és Finomszerelékes Pecavilágot megrendeltem. Majdnem egy év távlatából és tapasztalataiból a következôket vontam le:
SSHH: olyan mint a retek klub, több a reklám mint a cikk! Hatalmas képek, a végén alig marad említésre érmedes betû a lapban.A cikkek nagy része amúgy is olvasható, megtalálható a neten. 10-es skálán erôs 2-es.
EH: az év elsô 2/3-ban szintén szinte több reklám mint cikk, az utolsó 2-3 lapszámban ez már mérséklôdött.Szintén baromi nagy képek, melyek fele szvsz felesleges, de ugye kitölti a majd száz oldalt.Az írások nagy hányada külföldi vizekrôl szól(Ebro, Pó, Svédország, Amerika), melyek engem teljesen hidegen hagynak.Magyar vonatkozású hír alig-alig.A legnagyobb szám, hogy néhány cikket nem fejeznek be, hanem utalnak arra, hogy a F&H csatornán nézzem meg a mûsorukat, ahol láthatom a cikk végét....no comment.5 cikkbôl 4 vagy pergetô vagy boilis téma. 10-es skálán 4-es.....lenne, de a F&H-os szívatás miatt max 3-as.
FPV: majd fele akkora oldalszáma ellenére, számomra a legtartalmasabb, sokrétûbb, elvétve reklámmal. Talán lehetne benne több UL-L pergetés, ha már Finomszerelékes horgászat...meg valamivel kisebb képek.
10-es skálán nekem 8-as alá.
Mivel elátkozott match horgász vagyok, aki szeret light pergetni és kacsintgat a rakósbotos peca felé, a pecavilágot jövôre is megtartom:) Még egy személyes érv!
Horgászkörökben (Atyafi mellett:)) legnagyobb kedvencem Martin Bowler és az ô gyönyörû könyvei, filmjei.MIvel idestova egy éve szinte minden lapszámban megjelenik egy riport Martinnal, nekem már szinte önmagában ez elégséges ok, hogy olvassam az újságot, bár lehet elment az eszem:)

ui. mahort netrôl leszedtem, beleolvastam gyomorégést és hóvakságot kaptam:(
Hova tûntek azok az idôk, mikor olyanok cikkeit olvashattuk a mahorban, mint Zabos Géza, Matula Gy. Oszkár, Hunyadi Attila, Lôrincz László, Antos Zoltán, Vígh József, Ferenczi Dénes, Bokor Károly hogy csak az ismertebbeket említsem....

Hernyák Aurél horgászblogja írta...

@ rapanui: örülök, hogy ennyit számítanak neked Martin Bowler cikkei a finomszerelékes lapban. megnyugtatlak, hogy közös pecáinkról szóló cikkeim után megint az ő eredeti írásai következnek, jövőre is, minden hónapban.

Korvin ST írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Korvin ST írta...

Na ez a Martin gyerek nekem is bejön. Párszor megnéztem már a Catching the impossible-t, de most, hogy szóbakerült, megyek és jól megnézem megint.

Amúgy nekem a Kőrös Horgász volt a kedvencem, de az utolsó számok már ott sem voltak az igaziak. Nem is vettem meg őket már.

Manapság néha megállok az újságos előtt, előveszek egy ötszázast, aztán meggondolom magam. Mindig.
Viszont a netet annál inkább szeretem böngészni.

A legújabb találat a VipFish.hu / VipFish.net. Nem váltja meg a világot ez se (főleg, hogy dugig reklámmal), de azért inkább erre tíz perc, mint a MaHorra..

rapanui írta...

Azt hiszem mi már valahol ebben a témában értekeztünk Aurél:) Pontosabban Martin könyvénék fordításáról, az esetleges iránta való keresletrôl. Gondolom ez ügyben nincsen változás...

MelaPeti írta...

Sziasztok!

Hát kapott hideget meleget a pecasajtó. Uraim! Tessék előbányászni a Körös-Horgász magazint és olvasgatni! Sajnos már új lapszámok biztosan nem jelennek meg, de a régebbiek mind fantasztikusak. Az az újság nem holmi horgászlap volt, hanem a téma kapcsán elkötelezett emberek szívügye ami vissza is tűnt a hasábokról. Ökolap ahogy a borítón volt olvasható. A kezembe veszem és tudom, hogy arra van szükségem. Na! szerintem ilyen egy jó horgászújság...
MelaPeti

pupa írta...

Sajnálom, hogy a Körös-horgászt nem raktam föl, nekem is kezembe került párszor, értékes írások voltak benne.
Nem tudtam, hogy megszűnt, de a neten van valami megjelenése nem?
Erről jut eszembe. Profi, magazain (lapozgatós) formátumú online horgászújság mennyire számit horgászújságnak?
Köszönöm az eddigi szavazatokat, de lehet még voksolni.

Ez a kis netes beszélgetés már eljutott főszerkesztőségekbe is ;-)

Új hír!
A F&H tv azonos címmel új nyomtatott lapot indít. Lehet egy már meglévőt "vesz" meg.

Névtelen írta...

Hogy miben kellene változnia nyomtatott sajtónak, hogy újra szívesen olvassam a lapokat?
1. Színvonalasabb képanyag. Sóderban panírozott keszegek, véraláfutásos csukák, szaggatott uszonyú pontyok szatyorszákban, hullamerev-nyálkás süllők. Technikailag értékelhetetlen, hanyagul (v. sehogy) nem komponált fotók, helyenként még arra sem ügyelnek, ha a szerencsétlen, aki elsüti a gépet, nem bírja azt vízszintesen tartani, azt legalább utólag korrigálják. A rekordlistát nézve meg az jut eszembe, hogy a Balkánnál is van lejjebb.
2. Helyesírás. Ennek én sem vagyok egy nagy mestere, de aki újságot ír, legalább az igekötők egybe- és különírását megtanulhatná. Nem tragédia, ha nem megy, de legalább egy nyelvi lektor átnézhetné az anyagot, mielőtt nyomdába megy.
3. Tartalmi szempontok. Nem is akarok mindenen végigmenni, csak ami hirtelen eszembe jut... Sok olyan író van, akit nyugodtan lehetne már nyugdíjazni. Nem akarok feszültséget szítani, de pl. Bokor Károly már leírt mindent, amit le kellett írnia, most már csak önmaga komikus ismétlése, még a cikkeinek címeit is mitha gép írná (kétszavas jelzős szerkezet, többesszámban, pl. "balinos tapasztalatok"). Más. Az egyik újság (a Sikeresebb) dugig van olyan cikkekkel, hogy az újságíró elmegy a szponzorral kevertezni a kockatóra. Ezek biztos jó bulik, de kit érdekelnek? És gyakorlatilag most már gyakorlatilag minden cikket csak PR cikként lehet értelmezni. Egy 3 oldalnyi VB beszámolóból megtudod, hogy milyen királyok voltak a Trabucco-csapat tagjai, de hogy a válogatott hányadik lett, azt nem. A banális ismétlésekről meg most nem is ejtek szót.
4. Etika, példamutatás. Nem feltételenül kell C&R újságnak lennie egy lapnak, hogy példamutató legyen, de a két nagy lap (különösen a SH) nagyon rossz úton jár. Kedvencem volt néhány éve egy interjú, ahol a helyi horgászegyesület nagy guruja büszkélkedett abban az évben már 250 kg pontyot és 150 kg amurt "tett a hűtöbe" (nyomtatásban ezekkel a szavakkal). E tekintetben a Körös-horgászról viszont kellemes emlékeim vannak, sajnálom, hogy már nem nagyon találkozom vele.
5. Felejtsék el azt a kifejezést, hogy "éltető elemébe", mert fájdalmasan modoros. :)

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

nagytoti

Névtelen írta...

A F&H magazinra van egy tippem.
Az EH már régóta vergődik, rossz nyelvek szerint a szerzőknek nem fizetnek, és némely szerzőnek szép kis summával tartoznak.

Az EH a bevallása szerint az elmúlt évben -8 millát könyvelt el, vagyis ennyi volt a vesztesége, ez ebben az évben (valószínű) csak növekedhetett. Bár személyi kiadásokra 5,5 millióra futotta.


Megint csak rossz nyelvek szerint, Békési úr egy vállakozása sem érte meg az 5 évet, tehát ideje a váltásnak. Úgy néz ki, a következő áldozat a F&H lesz!

Névtelen írta...

Érdekes vezetés az biztos, az összes horgászmédiáról volt szó, aztán a EH költségvetése a téma..Nagyszerű! Ez tényleg nagyon fontos, és ebből igazán megtudhatjuk a véleményt az újságról. Azért arra sem lenne rossz gondolni (de minek is), hogy ez a nagy -online- box (a cikkírók és újságkészítők felé) azért embereket "találnak" el, akik sok munkát tettek ebbe bele. Persze fikázni és sokkal jobban tudni mindig könnyebb, hiába, ebben az országban nem csak többmillió futballedző, minimálbér-en élő, ...hanem legalább ennyi horgász-média-szakértő van.

pupa írta...

Mint az üzenő boxnál írtam, itt nincs cenzúra!

Én nagyon komolyan gondolom a vélemény és a szólás szabadságához való jogot.
Inkább csak az zavar mikor névtelenül (még nem is nick névvel) sommásan nyilvánítanak véleményt. De az én felfogásomba ez is belefér.

Valahol ennek a kezelése is az "újságíráshoz" tartozik.
Az mindig a média csinálókon múlik, hogy milyen irányba, mondhatnám talán stílusban nyilvánulnak meg a "beszélők".

Megteheti bárki, hogy tényszerű állításokat fogalmazzon meg egy médiumról, akár a médiumra nézve negatívan is.Szerintem ez is és a rögvest megjelenő ellen vélemény is szorosan a témához tartozik.

Részemről nem lenne etikus ha a véleményemet mondanék, mivel már mondtam nem vagyok pártatlan és érintetlen a horgászújságokhoz fűződő viszonyaimban.

Hernyák Aurél horgászblogja írta...

Pupához csatlakozva, az általa leírtakkal egyetértésben én sem hiszem, hogy véleményt kéne itt nyilvánítanom úgy, hogy dolgozom közvetlenül nyomtatott lapnak is, meg jelennek meg írásaim más lapok fizetett felületein is. A leírt véleményeket azért figyelemmel kísérem, mert sokat lehet belőlük tanulni.
A Martin Bowler kedvelőket szeretném megnyugtatni, hogy folytatódnak a cikkek, sajnos a könyv magyarítása kapcsán a helyzet változatlan, viszont többedmagammal dolgozunk rajta, hogy itthon is lehessen Martinnal személyesen találkozni és beszélgetni azoknak, akik ezt szeretnék, remélem jövőre ez összejön.

Névtelen írta...

Szia Balázs!
Nagyon jó téma,amit nem értek az,hogy ha a fogyasztó réteg fogalmaz meg kritikát sokan bántásnak veszik!Szerintem mindenki jó szándékkal írta le a tapasztalatait kedves névtelen!Írnék néhány külföldi lapot,biztosan ti is ismeritek a német F und F magazint,nyilván nagyobb nyelvterület sokan veszik,de miden hónapban cd melléklet és ha jól tudom tv műsorral is jelentkeznek hetente mindez 4,5 euro.Itt Olaszországban létezik egy magazin kizárólag műlegyes témákkal a címe Pesca a Mosca,kéthavonta megjelenő lap 70 oldalon nagyon igényes kivitelben 5 euro!Tudom drágábbak mint a hazai lapok,de ha az arányokat nézzük talán még sem,itt is meggondolnának 5 eurót kiadni egy lapra,főleg ha tele lenne ismétlésekkel!Megszámoltam a műlegyes magazint 12-en írják tehát van bőven kiadás!A Magyar lapokról néhány szóban,a (MH,EH,SH)ezt a három lapot olvasom.Magát a nyomtatást nem érheti kritika szerintem,a tartalommal már nem vagyok így.Nekem még a reklámokkal sincs bajom,nem igazán érdekel a csapágyszám és még sorolhatnám...Viszont érdekelnének engem is a betlik,bizony az ilyen pecákról is lehetne írni kedves szerzők!Olvasnék leírásokat vadvizekről,feladat lehetne a horgásszá nevelés is (etika,környezetvédelem...)Nem véletlen írtam a horgásszá nevelést,itt ahhoz,hogy horgászvizsgára mehess meg kell előznie egy 30 órás tanfolyamnak!Maga a vizsga 150 tesztkérdés,10 szóbeli plusz gyakorlati feladatok.Még v.mi szerintem az otthoni piacot két lap lefedné nem kéne több,de az a kettő igazán igényes lehetne!Üdv:Krisztián

Szabó Zalán írta...

Sziasztok!
Én szeretek nyomtatott sajtót olvasni, de nekem nagy csalódás a jelenlegi kínálat:

Sikeres Sporthorgász: ez egy reklámújság, nincs benne semmi szakmailag hasznos dolog, én szeretem a reklámokat, de ezt a lapot ingyen kéne osztogatni...

Magyar Horgász: van néhány cikkíró akikért érdemes olvasni (Vass Csaba, Varga Vili, stb), de úgy általában elment a kor az újság mellett. És csodálkozunk, hogy olyanok a horgászok amilyenek, pedig csak olyanok amilyen a szövetség saját lapja...

Eurohorgász: ígéretesen indult, aztán azóta nagy mélyrepülés, szerintem el fog tűnni a piacról. Jelzésértékű lehet, hogy sok fiatal és tehetséges cikkíró már nem ír ide...

Pontyvilág/Pecavilág: alapvetően nem lennének rossz lapok, de mivel 99%-ban pergetek már, így nem én vagyok a célközönség

Horgászvilág: ez valami pocsék újság, se nem reklám, se nem szakmai, nem is nagyon tudom hová tenni.

Emellett a neten gombamód szaporodnak a tuti blogok, jópárat olvasok már rendszeresen, egy részét azért mert személyesen ismerem a szerzőt, másokat pedig a szinvonal miatt. Messze ezekből lehet a legtöbbet tanulni és mentesek a fizetett hirdetésektől.

Névtelen írta...

Finomszerelékes/pergető horgásznak tartom magam. A magyar horgászsajtó többé kevésbé ismerem. Rendszeresen csak a PecaVilág-ot veszem meg. A többiről elég hamar leszoktam. Egy ideig az EH-t is olvasgattam, de elég nehéz volt hozzá jutni, ezért leszoktam róla.
Én is élvezettel olvasom a PV-s Martin Bowler cikkeket. Bár sokan nehezményezik, hogyha egy újságban nem "rólunk" írnak. De jó néha kitekinteni a világba, máshol éppen mi történik, hogyan horgásznak.

Ez lehetne talán az alapja egy jó újságnak. Jó arányban megjelentetni a régi, az új, a jövőbe mutató írásokat. Egy egy jobb írást beilleszteni a világhálóról.

Én látok fantáziát a szakosodásban. Kifejezetten a legyezős&pergetős témákat boncolgató újság hiány a piacon. PontyV és PecaV is valahogy megtalálta az olvasóit. A célközönségnek jobban eladhatók a reklámok is! Mert ugye abból él meg elsősorban a nyomtatott sajtó.

Talán azért nem jó a mai horgászsajtó, mert "vegyes" mindennek megfelelni akaró szeretne lenni. S így mindig lesz olyan aki elégedetlen vele.

Még egy apróság. Előfizetés! Érdekes milyen akciókkal próbálnak évek óta, minél több előfizetőt toborozni. Az éves előfizetői díjnak megfelelő gagyi ajándékokkal, stb... Elgondolkozik az ember, hogy így kinek, miért éri meg?
Kár, hogy ma itthon sanszos, hogy eltűnik a postaládából az előfizetett újság, vagy ha meg is érkezik, elázva összegyűrve kapja meg az olvasó.
Talán ezeken kellene változtatni, javítani.
üdv
Apa(cs)

pupa írta...

Zalán és Apa(cs)!
Nagyon köszönöm értékes hozzászólásaitokat.

lassan több itt a vélemény mint egy net-fórumon :-) és még mindig van a szavazás lezárásáig 4 teljes nap.

77-en már szavaztak , szép szám, de jó lenne elérni a 100at!

Ja! És tessék Lájkolni is a fészbukon!

pupa írta...

Be akartam nézni az Eurohorgász weblapjára és helyette a F&H jött be.

Nagyon sajnálnám :-( ha valóban megszűnne az EH, nem csak ezért mert írtam bele, hanem mert mint a szavazás is mutatja köreinkben egyértelműen a legjobbnak tartott nyomtatott magazin (volt?).

Névtelen írta...

Szia Pupa!Én is megpróbáltam az EH oldalára belépni,nekem már semmi nem töltődött be csak egy sor (minden EH oldal letiltva!).Ja és neked jobbulást!!!A jó meleg pálinka csodákra képes;)
Üdv: Krisztián

Névtelen írta...

AZ egyik Névtelen írta, hogy Békési úr egyik vállalkozása sem volt túl jó. Nos az újabb nagy testvér meg van, nagy adag kanyarral. A Fishing and Hunting magazin új műsora az Echo Tv-n! Ez aztán! Volt itt minden, EH után F&H aztán a Echo. NAgyszerűen kitalált dolog, hogy a fishingndhunting.hu lehet echo-s műsorokat nézni. Ez az ember meddig lophat, hazudhat?????????????????????????????

pupa írta...

Kopogtatott PV TV nél is. Ennyit tudok.

Az érdekes, ha a F&H tv csatorna mellett lesz F&H vagy F&H ra , vagy F&H pénzből készült műsor az ECHO-n.

Tudok egy alkotói fiatal párosról akik nem egészen úgy lettek kifizetve mint ahogy gondolták és ott vannak egy rakat horgászműsorral.
Ingyen leadatnák bárhol csak borsot törjenek a nem fizető ígérgető orra alá.