2022. április 13., szerda

Rá a jászra! -guide-oltam #pupa_fishing_guide fészbukos jegyzet



Lassan egy évtizede, a blogok háttérbe szorulásával , a hosszabb mondanivalómat a fészbuk JEGYZETekben osztottam a meg a facebook.com/pupafilms oldalamon. Egy nagyon jó formátum volt és OLVASOTT. Sajnos gyakorlatilag megszüntette ezt a felületet a fészbuk és csak az "emlékek" opcióból elérhető. Onnan kezdem el megmenteni, kimenteni az akkori jegyzeteim.
2011 óta várom minden tavasszal a jászkeszegek vonulását. Talán ennek a halnak a legyes horgászatában is rendelkezem annyi tapasztalattal, hogy meg merjem osztani tapasztalataim és adott esetben, mint horgászkísérő segítsem a módszerrel ismerkedőket.

Igen, lassacskán beindul a #pupa_fishing_guide Már régóta kapok megkereséseket, amikre eddig határozott nemet mondtam; reklámozásra a legyes horgászoktatásra és a guide-olásra is.

A lényeg, hogy Gábor barátom az a fajta ember aki addig nyüstöl, míg célt nem ér. Ezúttal nem a boszniai péreket, hanem a jászkeszegeket vettük célba. Ezúttal próbáltam profi guide-ként helyt állni.

Gábor még csak két éve próbálkozik a műlegyezős műfajjal, szóval nem rutinos legyes, de annál elszántabb. Elsőnek egy könnyebben dobható részhez vittem, hogy a nehezebb terepre felkészülve begyakoroljuk a viszonyokhoz igazított gördített dobást. Egyből kiderült, hogy változtatni kell a felszerelésén. majd egy kicsivel nehezebb pálya következett ahol már volt esély halat is fogni (mondjuk nem neki).

Mikor láttam, hogy beolajozódtak a mozdulatai, utána vittem a „tuti” halas részre. Így már nem is csapkodta össze a vizet, a nehezebb nedves legyezésről átváltottunk (Jászkeszegezésemről Írtam egy kis cikket a Fishing and Hunting honlapjára -olvassátok el ha jut rá egy kevés időtök, tényleg nem hosszú http://fishingandhuntingtv.com/hungarian/jaszkozas /).

Baromi jót pecázott Gábor, nagyon örültem a sikerének. Jó guidehoz mérten épp csak dobtam egy párat, hogy fogjak én is pár halat. Elég is volt. Horgásztam már sokat, fogtam rengeteg jászt, ami valójában befektetés volt arra, hogy mint horgászkísérő megálljam a helyem.

A közeljövőben megnyitom’ guide szolgáltatásom és horgászoktatásom minden érdeklődő felé.



Nincsenek megjegyzések: