2011. július 15., péntek

BAKLAVA

Őszintén szólva, vártam , hogy a meggyleves kapcsán "ráugrik" valaki a narancsvirág olajra...de nem. Na akkor azért is egy újabb narancsvirág olajos recept!

Ha mondjuk a törököknél azt mondod; kérek egy baklavát, megmosolyognak. Így járt a lányom is, de köszönhetően erőszakos természetének, addig nem nyugodott míg utána nem járt a kérdésnek. A vége az lett, hogy meglátogatott pár "baklava boltot" és a Toros hegység eldugott falvaiban is sütöttek neki eredeti nyújtott tésztás házi sütit. Úgyhogy nagyon szégyenben maradtam volna, ha alaposan nem tanulok be pár baklava receptet, mikor viszont-vendégként láttam egy szimpatikus török srácot.

Én normál hűtött réteslapokból gyártom. Vajat derítek és rétegenként ezzel kenem a lapokat. Talapzatnak tíz lapos réteget fektetek, a vajazott-zsemlemorzsázott tepsibe. Erre jön a darabos dió-mogyoró-mandula és kevés dejó mix, amihez kristálycukrot, szegfűszeget, fahéjat és kevés narancsvirág olajat (vagy rózsaolajat) adok.
A töltelék fölé megint tíz lapos réteg kerül, amit, fahéjjal szórok. Be a sütőbe (kb. 150 c fok), pár perc múlva ki és felszeletelem -ilyenkor még lehet- és vissza . 
Amikor megsült, kóstolom, és kellő édességű és ízesítésű narancs virág olajos cukor sziruppal locsolom.
Imádom a baklavákat, szerintem nem nehéz elkészíteni, legyen az pisztáciás, kókuszos, aszalt gyümölcsös és még ki tudja hány száz féle.

3 megjegyzés:

J. írta...

Még sohasem ettünk baklavát, az itteni kebabosoknál sem láttam soha. Pár hete nyílt egy török étterem a közelünkben - amolyan gyorskajálda félének tűnik első látásra. Tervben van, hogy megnézzük mi mindent lehet ott kapni... talán holnap. Remélem, van náluk édesség is. A baklavát bizony megkóstolnánk :)

Zöldfülű írta...

Miért van szükség a dejora? Nekem kellemetlen tapaszalataim vannak vele... gyakran benne hagyják a napraforgómag héját, és ez az étkezés során kellemetlen élmény lehet!

pupa írta...

Igazad van. Tényleg nem kell bele. "Eredeti" dióval, magvakkal az igazi.
De ha már így csináltam, nem akartam csalni.