2011. július 15., péntek

DIJONI TÖLTÖTT CSIRKECOMB

 
 Ezt a nevet én adtam az ételnek, nehogy valaki eredeti francia ételként azonosítsa... A lényeg, hogy filéztem a futó művet, hogy csak az alsó csontot hagytam benne, azt is teljesen tisztítva. Teljesen szárazra töröltem a combot, majd a dijoni mustáros és fekete borsos pépet a bőr alá töltöttem. Mozsárban porrá őrölt mustármag és kevés apróra csapkodott friss tárkony levél sem maradt ki a puha masszából.
Vékony olaj rétegre helyeztem egy tepsiben, majd ropogósra sütöttem, először 140 c fokon, a végén pedig 200-on.
A köret, vízgőzön párolt csillag tök és zöldbab, extra szűz olíva olajjal montírozva és tárkony levelekkel szórva.
A filézett comb, késsel-villával, kényelmesen fogyasztható, minden falathoz, hozzá vágva a töltelékből , így nem járunk úgy mint általában az egyben sütött és töltött combnál, miszerint külön fogyasszuk el a húst, a bőrt és tölteléket.
A friss tárkonynak nincs tolakodó íze, és ha a mustár is csak érződik, nem uralkodik, akkor a roppanós zöldségekkel igazán "kiegyensúlyozott" étel.

1 megjegyzés:

J. írta...

A felső rész filézésére még nem is gondoltam, de nagyon jó tipp, köszi :)