2011. július 18., hétfő

FRISS A KAPOR !

avagy
JUHTÚRÓS NOKEDLI,
sült szalonnataréjjal, konfitált fokhagymával
Naponta járok a piacra. Így jóval olcsóbban kijövök, mintha egyben venném meg előre egy akármilyen üzletláncnál a hétre való élelmiszereket és alapanyagokat, ráadásul pofátlanul alkudom és minőséget is jobban tudom tartani.
Szóval valamelyik héten a kapor illata "fogott" meg. Hamarjában bevásároltam, a gyönyörű friss kapor-csomag mellé házi túró, brindza, füstölt szalonna és tanyasi tojás került.
Először a füstölt szalonnát pirítottam zsírjára , lassú tűzön, egész héjjában hagyott fokhagyma gerezdekkel . Mikor hűlt a zsiradék, kivettem a gerezdeket is, beleszórtam az apróra vágott kapor leveleket, újra alágyújtottam és ebben forgattam át -a közben- megfőzött nokedlit. Viszonylag csomós' állagúra, és sok tojással keverem ki a galuska tésztáját.
 Kevés pirítgatás után rászórtam a túrókat, és összeráztam  jól a wokban .
A sült szalonnataréjt piros paprikába mártottam, ráhelyeztem a nokedli halomra és a lassú tűzön sült (konfitált) fokhagymából is .
Fantasztikus, ízes magyaros kaja, leginkább hideg sört iszom hozzá...

2 megjegyzés:

J. írta...

Nagyon bejövős ez a kaja is :) a kapor túróval nyerő páros, imádom.
Én is szeretem a piacot, de alkudni azt nem tudok. Nemrég bukkantam rá egy nagyon jó kis piac honlapjára: www.liliomkert.lapunk.hu Ajánlom figyelmébe mindenkinek, példaértékű kezdeményezés.

pupa írta...

Nekem se megy mindig az alkudozás. Sokszor fel vannak háborodva, mire én visszakérdezek : "nem a piacon vagyunk," és jól leteremtem, hogy szégyelje magát-mert ezek szerint csak egy kapzsi kereskedő vagy valamiféle viszonteladó, akinek semmi köze a termeléshez és a piachoz.
Viselkedéssemmel a piaci közönség nagyon szimpatizál :-).
Viszont a kofák többsége már messziről köszön, receptekről kérdeznek és jókat beszélgetünk is, miközben a kisfiam "rendet" rak a gyümölcshalmok közt haha.

Köszönöm a linket!
Érdemes egy alapos áttanulmányozásra az oldal, üzleti és ideológiai szempontból is.
Csoda, hogy még vannak az országban ilyen tiszta szándékú és kitartó emberek.
Ha majd arra felé vetődök, biztosan benézek.