2011. július 21., csütörtök

RIGATONI CALABRESE ALLA CARBONARA

Dömötör kagyló tésztát tesztel
Kisfiam bármikor rávehető egy olasz pasztára. Még nincs három éves, de már biztosan végigkóstolt egy nagy tucatnyi étlapra elegendő olasz tészta ételt. Legutóbb egy általam ismert calabriai rövid vastag csőtésztával kedveskedtem neki.

Szándékosan nem a tradícionális szicíliai konyhát vivő olasz mesteremet hívtam, úgy próbáltam utána nézni milyen is az "eredeti" calabrese. Nem sikerült rájönnöm (szívesen veszem, ha valaki tudna informálni!). Annyi viszont lejött a netről, hogy a calabriaiak  előszeretettel főznek, gyökér zöldségekkel rövid csőtészta féléket, valamint elég erősen fűszereznek, és inkább pecorinót mint parmezánt használnak.
Bacont apróra vágtam, úgy mint a carbonaranál és kevés vajon dinszteltem -mint a carbonaránál. A felesleges zsiradékot kiöntöttem. Apróra vágott vöröshagymát és fokhagymát pároltam, amihez hozzájött a szálára vágott vékony vöröshagyma és reszelt sárga répa. Ezt az édes íz egyveleget, száraz fehér borral savanyítottam. 
Al dente.
A rigatoni közepén még pár helyen látszik egy-egy fehér rész,
ami a szószban főve, már el is tűnik'
Alaposan beforraltam a szószt és a keményre főtt rigatonit az apróra vágott nyers paradicsommal adtam hozzá. Fél percig sem főztem tovább, lehúztam a tűzről és már ment is hozzá a tojás sárgája, amivel alaposan összeráztam a pasztát. Ezzel a művelettel már biztosan eltértem az igazi calabréziai stílustól, így lett kicsit carbonarás.
A tetejére reszelt trapistát hintettem. Tudom! Pecorino kellett volna...
 

5 megjegyzés:

J. írta...

Milyen édes ez a kisfiú!
Valószínűleg eredeti calabrese ügyben mi nem fogunk tudni segíteni. Az "állampolgárságáttekintveolasz" főszakink, aki a vérben úszó húsok és másféle nyalánkságok mestere szerintem csak pillázna nagyokat a kérdés hallatán.

Zöldfülű írta...

Szia!
A cikkedet olvasva megéheztem! Ahogy befejeztem az olvasást, nekiálltam megcsinálni ezt a pompás ételt. Mindössze annyit változtattam rajta, hogy egy kisebb teljes zellert (gumó+szár+levél) apróra vágva az egyéb zöldségekkel együtt pároltam puhára, és igy készitettem el az ételt.

pupa írta...

Na igen! Egy kis zöld tényleg hiányzik róla, ahogy így ránézek a képre :-)

Gabojsza írta...

Kedves Pupa, a programozó megnézte tegnap, az adatbázisban benne vagy, ezentúl meg kell jelenjenek a friss bejegyzéseid a gasztro.blog.hu középsávjában. Ha mégsem, kérlek jelezd nekem a gabojsza@gmail.com címen. Köszönöm:-)

pupa írta...

Nagyon szépen köszönöm!
Fontosnak tartom, hogy a blogotokban megjelenjen.