2011. november 21., hétfő

EGÉSZSÉGES FŐZELÉK, 0 gr LISZTTEL


A piacon szebbnél szebb kisfejű kelkáposztát kínáltak, nem álltam ellent, kelkáposzta főzeléket készítettem a már megszokott sült (marha) borjú oldalassal.
Senkinek sem kívánom üzemi konyhai és éttermi menüs élményeimmel örökre elvenni az étvágyát, a főzelékektől, így csak annyit mondok, hogy nem a szokásos módon készítettem el. Egészséges és csiriz nélküli főzeléket főztem.

A kelkáposztát lobogó vízben egy percre előfőztem, majd metéltre vágtam. Kevés vajon és extra szűz olívaolajon porított római köménnyel, zúzott fokhagymával, sóval és őrölt fekete borssal roppanósra pároltam. Valójában ezt a párolt káposztát sűrítettem be, balzsamecetes vízben szétfőzött burgonyával.
A sűrű burgonyapépet, előtte krémessé mixeltem.
A burgonyakrémes párolt kelkáposztát már csak egy percre kellett összeforralni.
A marhaoldalas csontjaiból és a serpenyő maradékából készült jusvel tálaltam

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Testalkatom nem ezt igazolja,de a borjú borda nem hozott lázba a liszt nélküli főzeléket viszont ki fogom próbálni!