2012. március 26., hétfő

CSUKÁS FORGATÓKÖNYV

-Korán reggel indulunk, Ernő már hét órakor itt lesz értünk!
-De remélem régi idő szerint…
-Még felhívom, hátha.
Ernő persze hajthatatlan, fanatikus legyes így Tomika semmit nem aludt, csak egy keveset a hajnali villamoson a szülinapi buliból hazafelé. A telefonomnak köszönhetően nem késtük le az indulást. A kis félig-okos volt kedves, és magától is rápakolt egy órányi nyári időszámítást az általam beállított időre. Nem elég korábban kelni, még hamarabbra is sikerült egy órányival. Sebaj az úton csak a boltnál és egy kútnál keltettük fel operatőrömet.
Tomika jókedvű
Ernő a fly fanatic
Szerettem volna, ha az érkezést is felvesszük a terepjáróból kamerázva, de Ernő horgászláza, Tomi éjszakája miatt nem voltam rendezői státuszom magaslatán. Rossz ómen! Az első snittet nem tudtam megcsinálni…
Gyorsan összekaptuk magunkat, Ernő felfútta a csónakot, Tomi varázsütésre vagy inkább a tavaszi virágos levegőnek köszönhetően megtáltosodott és már forgatta is a beszélgetést, szerelékről, taktikáról, a tó bemutatásáról.
Ernő mindent alapos pontossággal magyarázott és szerelt, ilyen hurok, olyan hurok, acél előke:
-Tessék Pupa! Szerintem ezt a sztrimert rakd fel!
Magamhoz sem tértem, már a csónakban lötyögtünk a nádfal elé. A kamera forgott, mi pedig ostoroztuk a tavat. Egy óra múlva a sekélyebb felé vettük az irányt. Ernő legyet cserélt és akasztott egy kisebb csukát amit még a vízben elengedett.
Közben átgondoltam a dolgokat és elmondtam Tominak a forgatókönyvet:
-A memória bírja, állj rá Ernőre kellene legalább két teljes csukafogás, a csali bedobástól egészen a csuka visszaeresztésig. Ha ezzel meg vagyunk, akkor ugyan ott csinálj hozzá vágóképeket. Persze az egyik csukát vedd nagy totálba a másiknál meg variózz! Aztán fogok majd én is egyet, arról tudsz majd jó kis közeliket filmezni. A legyekről, meg legyes dobozról és a többi apróságról ráérünk a végén felvételeket készíteni.

A többi fogásról és visszaengedésről se maradj majd le és próbáld mindegyik et más szögből venni! Tudom, hogy szűkös itt a csónakban…de mit tudom én, egyszer vedd, ahogy ülsz most, utána tedd le a kamerát a vízre amennyire csak tudod, állj fel, még erre a székre is felmászhatsz, csak a technikát bele ne ejts a tóba. Ha már van sok csuka, kiteszünk ott a nádasba és csinálhatsz átélezős, kukkolós képeket. Művészkedhetsz is.
Nyugi délután főzünk, készítek egy gerilla-kaját, hoztam halkonzervet és vékony metéltet. Nem baj! Megkóstolod. Ha nem ízlik, sütsz Ernővel szalonnát, de előbb a főzést is fel kellene venned!
Utána vissza a vízre, mert jön egy raszta hajú srác aki jól fog mutatni. Veszel vele is pár halat addig én is horgászok, akarok fogni egy nagyot…

Sajnos ebből a forgatókönyvből  nem sok teljesült, Ernő egy becsület halat fogott, a gerilla-kajám sem aratott osztatlan sikert.
Hazafelé megbeszéltük, hogy teszünk még egy próbát. A mai napra el kellett fogadnom az élet írta forgató könyvet. Van így is. Ígérem benne lesz a filmben ez a nap is, hiszen a horgászat ilyen. De egy biztos! Amíg nem vesszük fel az autóból az érkezéses snittet, addig nincs horgászat. Szép nap volt.


10 megjegyzés:

blow-fly-fishing írta...

remélem velünk kevesebbet szívsz :D

pupa írta...

Nem volt ez szívás!
Nagyon sajnálom ha úgy jött le az írás.
Ha valami nem úgy sikerül ahogy tervezi az ember attól még lehet örömteljes.
Ez esetben is így volt. Köszönet Ernőnek, nagyszerű nap volt.
Természetesen várom Veletek is a forgatást :-).

Atyafi írta...

Háh! Horgászatokat kemerával megörökíteni kibaszott nehéz és összetett feladat. Csapatmunka. De néha a halak nem vesznek részt a játékban. :-O

Pali írta...

haat igen, a halakkal is meg kell beszelni a dolgot :) de hat ez benne van a pakliban es mindig tanulunk belole ( jobb esetben :) ).

a kiszallast meg animaljatok le :) szerintem vicces lenne

Hapci írta...

A csukákkal nehéz... talán egy bojlis ponty-epizód valahol? :)

pupa írta...

Szia Hapci!
Rég jártál nálam. Bezzeg én irigykedem az agárdi turnéd miatt!
Egyenlőre a Légy-OTT! magazint rendezem-szerkesztem, de nem rég forgattunk le egy igazán izgalmas fekete sügeres pergető filmet. A beszámoló lehet már holnap fenn lesz a PV tv honlapján.

Bojliban nem utazom :-),viszont van egy különleges pontyos téma a tarsolyban...

A csukákra meg visszatérünk, alig várom, hogy újra nekiveselkedjünk Ernővel.

Névtelen írta...

Kedves Pupa, tudom ez nagyon OFF, de nem tudom hova kellene írnom :((( Sőt még abban is biztos vagyok, hogy nem egy nagy "bloggerjáték" rajongó, de csakazértis felkérlek, hogy te is ajánlj néhány húsvéti ételt a rajongóidnak :D főleg mert ugye a nagypéntek, meg a halak... izé...
(a kalácsreceptet már lenyúltam, bocsika :))
és köszi. :))))))

pupa írta...

Szia Boszi!
Köszönöm bizalmadat.
Az a helyzet, hogy mostanában sajnos konyha környékén sem vagyok :-(
de ha már ennyire megtisztelsz próbálok valamit tenni az ügy érdekében :-)
Véleményem szerint a böjti időszakban, ha komolyan vesszük még a hal se fér bele, ha meg nem böjtölünk akkor meg minden -nem ezen múlik-.
A feltámadás és remény ünepén meg hagyományosan a sonka, tojás és más egyéb disznóságok vannak terítéken.
Azért gondoltam valamire ...

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm!
És egészen kíváncsivá tettél... :)

Hapci írta...

Pupa: benézek időnként, csak mostanában ritkábban "szerzel"... a tévét meg nem tudom nézni...
Agárdért nem kell irigykedni (az ételeket leszámítva), az ilyen félpromó-cikkeket a legnehezebb tisztességesen megírni.