2022. április 27., szerda

Pisztrángozunk? Csináljuk!

Fészbukos jegyzet 2020 április

Lassan egy évtizede, a blogok háttérbe szorulásával , a hosszabb mondanivalómat a fészbuk JEGYZETekben osztottam a meg a facebook.com/pupafilms oldalamon. Egy nagyon jó formátum volt és OLVASOTT. Sajnos gyakorlatilag megszüntette ezt a felületet a fészbuk és csak az "emlékek" opcióból elérhető. Onnan kezdem el megmenteni, kimenteni az akkori jegyzeteim.


Elég sokan megütköztek egy Román horgászműsoron amiben egymást taposva pecáznak egy műtavon pisztrángra.Ezt a fajta ízléstelenséget mondhatni már megszoktuk a képernyőn viszont a horgászati kultúránkra gyakorolt eligénytelenítő tendencia mellett nem hunyhatunk szemet! Nem a legyes sznobizmus szól belőlem. A pisztráng pergető horgászatában is létjogosult a természetesség, a csend és a természettel való harmónia. EDDIG ÍRTAM MEG EZT A JEGYZETET és inkább egy vlog adást szántam a témára. KI is tettem az előzetesét, máris volt akinek nem tetszett :



Több, mint 25 éve foglalkozom a kis patakokkal a benne élő vagy nem lévő sebes pisztrángokkal és ezen gyöngyszemekhez párosítható horgászati kultúrával (aki ismer tudja milyen áldozatos és feláldozó módon próbáltam vinni az ügyet ). Mára megnövekedett az igény és egyre több horgász fordul a kispatakos lehetőségek felé -már nem néznek hülyének ezért. Többek közt erről is fog szólni a vlogom 3. adása. Meglepő módon más hasonlóan gondolkodó horgászoktól viszont máris rosszallást kaptam amiért felszínre kívánom hozni a pisztrángozós lehetőségek ügyét. Nekem elegem van a bennfentes eljárásoktól a titkolózós pisztrángozásból a szőrmentén próbálkozó, őszinte érdeklődőket kizáró vagy csak szekta szerű körülmények közt befogadó horgászati elitekből -egyébként mindig kisajátítás és lenyúlás a vége. Azt mondják nem érettek erre az emberek... Úraim! Ha kizárva tartjuk az érdeklődőket akkor lesz csak igazán különutas horgászat de tömegével. Én a nyíltság és a nyilvánosság pártján állok... így barátilag és jószándékot garantálva lehet (és szerintem csak így) emelni a hazai horgászati kultúrát (nem másért) a pisztrángok és élőhelyük érdekében.

Ehhez igazi partner kellene (Pl. MOHOSZ) nem kamarilla politika....





Nincsenek megjegyzések: